.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار دامپزشکی مازندران برای تهیه دام سالم
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مردم دام سالم را برای قربانی از میادین عرضه دام تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

به گزارش شمال نیوز، سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران از شهروندان مازندرانی خواست تا برای تهیه دام سالم برای قربانی به میادین عرضه دام مراجعه و از خرید دام از دستفروشان و دوره گردان خودداری کنند.

 

او گفت: برای رفاه حال شهروندان از شهرداری‌ها خواستیم تا در هر شهر حداکثر ۲ مکان برای عرضه دام زنده تعیین کنند تا اکیپ‌های ثابت دامپزشکیمتشکل از کارشناسان با معاینه دام زنده سلامت آن را تائید کنند.

 

رضوانی با تاکید بر رایگان بودن همه خدمات دامپزشکی در ایام عید قربانافزود: در روز عید قربان هم کارشناسان در همه ادارات دامپزشکی آماده پاسخگویی به مسائل بهداشتی شهروندان هستند.

 

او گفت: مردم می‌توانند بعد از قربانی نمودن لاشه دام را به ادارات دامپزشکی و یا میادین اصلی شهر که اکیپ‌های ثابت ما در آن مستقر هستند مراجعه کرده تا لاشه‌ها و اندرونه‌های خوراکی شامل دل، جگر، قلوه و ریه از سوی کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی قرار گیرد.

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: در صورت تمایل شهروندان کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان آماده کشتار دام بوده و دامپزشکان و روحانیون ناظر شرعی در صبح روز عید قربان در آنجا مستقر و دام‌ها را مورد معاینه قرار داده و سلامت دام و گوشت استحصال شده و حلیت دام قربانی را بصورت رایگان تائید می‌کنند.

 

رضوانی از مردم خواست تا بمنظور تامین سلامت خود و خانواده از خرید دام‌هایی که دارای لاغری مفرط، پشم‌های ژولیده، لنگش، بیماری‌های گوارشی مانند اسهال، کچلی یا ریختگی پشم و مهم‌تر از همه دارای کنه هستند جداً خودداری کنند.

 

او گفت: از کشتار دام در معابر عمومی جداً پرهیز کرده و به منظور جلوگیری از احتمال بروز بیماری‌های مشترک مانند بیماری تب کریمه کنگو، علاوه بر رعایت کردن بهداشت فردی و استفاده از دستکش در زمان کشتار و قطعه بندی گوشت، لاشه دام قربانی شده حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.